یکپارچه‌سازی کارها

دسته‌بندی :   عمومی
نویسنده :   ابوذر کیهانی
بروزرسانی :   شهریور 1402

انواع یکپارچه‌سازی

 

۱- یکپارچه‌سازی منابع انسانی

اولین گام برای یکپارچه‌سازی کارها آن است که افراد و کارمندان شما در یک سیستم یکپارچه قرار گیرند. یعنی کارمند شماره یک فقط یک شناسه داشته باشد و در هر کجا با این نقش وارد شد، بصورت یکتا باشد و نه اینکه در یک سیستم با یک شناسه و در سیستم دیگر با شناسه دیگر وارد شود. البته همان طور که اشاره شد، منظور از شناسه، نام کاربری کارمند می‌باشد و اگر دارای چند نقش باشد، مشکلی بوجود نمی‌آید.

۲- یکپارچه‌سازی مشتریان

از طرف دیگر شما باید مشتریان خود را بصورت یکتا داشته باشید، یعنی مانند کارمندان، مشتریان نیز باید دارای یک شناسه باشند و در تمام سیستم‌های شما مانند حسابداری و فروشگاه و … با یک شناسه قابل پیگیری باشند.

۳- یکپارچه‌سازی اطلاعات

در نهایت نیز تمامی اطلاعات برای راحتی کار و دقت بیشتر در یک دیتابیس قرار می‌گیرد که در این جا کار درج و ویرایش اطلاعات بطور دقیق انجام می‌شود. لازم به ذکر است که طراحی دیتابیس برای مجموعه‌هایی که دارای چند سیستم می‌باشند، بسیار دارای اهمیت است، چرا که اگر مسئول فناوری اطلاعات مجموعه نتواند اطلاعات دیتابیس را بطور دقیق طراحی و پیاده‌سازی نماید، عملا کل سیستم بی‌فایده و حتی مشکل آفرین خواهد بود.

 

مزایای یکپارچه‌سازی

 

۱- افزایش سودآوری

زمانی که اطلاعات شما یکپارچه باشد، گرفتن گزارش بسیار راحت‌تر و در نتیجه مدیریت آن سریعتر و در نهایت سود بیشتری نصیب شما خواهد شد.

۲- مدیریت راحت‌تر و سریعتر

یکی از مهمترین ابزار مدیریت، گزارش‌های دقیق می‌باشد که با یکپارچه‌سازی سیستم، بسیار راحت و سریع به آن دست پیدا خواهید کرد.

۳- کاهش هزینه‌ها

اگر بتوانید گزارش‌های دقیق و کامل داشته باشید، نیازی به صرف زمان زیاد ندارید، پس هزینه‌های شما نیز کاهش می‌یابد.

۴- افزایش رضایتمندی مشتریان

مشتریان نیز با داشتن گزارشات کامل از عملکرد خویش، راحت‌تر به شما اعتماد می‌کنند.

۵- کاهش ریزش مشتریان

زمانی که مشتری نظم و دقت کار شما را ببیند، به راحتی شما را رها نمی‌کند.

 


16915499324369.webp
ابوذر کیهانی عاشق برنامه‌نویسی که با زبان HTML و PHP و Laravel و JavaScript برنامه می‌نویسه و با CSS و SASS زیباترش می‌کنه و تمام تلاشش اینه که مشکلی رو از دوش کسی برداره!

نظرات و دیدگاه‌ها (برای ارسال نظر لطفا وارد شوید!)
captcha