مشاوره سئو سایت

دسته‌بندی :   عمومی
نویسنده :   ابوذر کیهانی
بروزرسانی :   مهر 1402

SEO چیست؟

سئو مخف Search engine optimization به معنی بهینه کردن وبسایت برای موتورهای جستجو است. اگر بخوام ساده توضیح بدم به این معناست که استانداردهای موتورهای جستجو را روی وبسایت خود پیاده‌سازی کنیم تا موتورهای جستجو راحت‌تر سایت ما رو بررسی و رتبه بهتری به آن بدهند.

مشاوره سئو سایت

مجموعه زندگی با وب بصورت ساختاری استانداردهای سئو داخلی را در صفحات وب قرار داده و برای بهینه شدن وب‌سایت مشتریان، اطلاعات جامعی در این زمینه منتشر نموده است تا مشتریان گرامی بتوانند به صورت اصولی رتبه خود را در موتورهای جستجو مانند گوگل افزایش بدهند.

مواردی که برای سئوی سایت مهم می‌باشد

در پایین به برخی از مهمترین مواردی که برای سئو موثر است اشاره می‌کنیم:

آنالیز صفحات وب‌سایت

استفاده از developer Tools مرورگر کروم و تب lighthouse که بطور کامل صفحه رو آنالیز می‌کند و اطلاعات خوبی درباره مشکلات صفحه ارائه می‌کند.

اندازه مقالات

گوگل در حال حاضر به حجم مقاله اهمیتی نمی‌دهد، بلکه محتوای مقاله برایش مهم هست و اگر بتوانید مطلبی را بصورت خلاصه و کامل توضیح بدهید که کاربر براحتی به چیزی که دنبالش می‌گردد، برسد، از گوگل امتیاز خوبی می‌گیرید.

پس به دنبال افزودن حجم مقاله یا تکرار بیش از حد کلمات کلیدی نباشید که چه بسا با افزایش حجم مقاله و تکرار بیش از حد کلمات کلیدی، رتبه پایین‌تری بگیرید.

برچسب یا تگ

در گذشته از برچسب‌ها برای دسته‌بندی محتوایی مقالات استفاده می‌شد. البته دسته‌بندی اصلی سرجای خودش بود فقط برای اینکه بتوانند بر اساس محتوا دسته‌بندی انجام بدهند این کار را انجام می‌دادند. 

بگذارید با یک مثال توضیح بدهم. ما چند محصول داریم که در دسته‌های مختلف قرار گرفته‌اند و با توجه به اینکه در دسته‌های مختلف قرار دارند، اما یک خصوصیت دارند که با هم مشترک هستند و برای اینکه بتوانیم بر اساس این خصوصیت آنها را در یک مجموعه قرار بدهیم از برچسب استفاده می‌کنید.

مانند جنس پشمی برای لباس : چند نوع لباس مانند شلوار و پیراهن داریم که هر کدام در یک دسته قرار دارند، اما جنس آنها همگی پشمی است. برای اینکه بتوانیم جنس پشمی را در یک مجموعه ببینیم می‌توانیم از برچسب استفاده کنیم.

البته به لطف جستجو و نامگذاری استاندارد برای محصولات و همچنین لینک‌سازی داخلی بر حسب خصوصیات دیگر این موارد منسوخ شده است.

عبارات کلیدی یا کلمات کلیدی

کلمات یا بهتر بگوییم عبارات کلیدی، عباراتی هستند که بیشتر کاربران برای رسیدن به مطلب مشخصی، آنها را جستجو می‌کنند. مانند اینکه شما سایت فروشگاهی می‌فروشید و کاربران معمولا عبارت «فروشگاه اینترنتی»، «آنلاین شاپ»، «فروشگاه آنلاین» را جستجو می‌کنند، پس بهتر است از تعداد مناسبی از این عبارت در مقالات خود استفاده کنید.

تعداد مناسب را از کجا بفهمیم، گوگل برای اینکه بداند تعداد مناسب عبارات کلیدی در یک مقاله چقدر است، ابتدا چندین مقاله مشابه شما که رتبه بالایی دارند را بررسی کرده و تعداد عبارات را بدست می‌آورد و با مقاله شما مقایسه می‌کند، اگر از متوسط آنها بیشتر باشد، نمره منفی می‌دهد. 

پس سعی کنید همان طور که بصورت عادی از کلمات و عبارات کلیدی استفاده می‌کنید در مقالات خود نیز به همان اندازه استفاده کنید تا رتبه بهتری بگیرید.

ذکر منبع 

اگر در مقاله از مقالات دیگر یا منابع دیگر استفاده کردید، حتما حتما آنها را در انتهای مقاله قید کنید، چرا که گوگل بطور کامل می‌داند شما کدام بخش را از کدام منبع استفاده کردید. 

برای درج لینک به صفحات خارج از سایت خود می‌توانید از صفت nofollow برای تگ rel استفاده کنید که به موتور جستجو می‌گویید من محتوای مقصد را نمی‌شناسم و نیازی به بررسی آن از جانب وب‌سایت ما نیست. 

این مطلب ادامه دارد . . .

 


16915499324369.webp
ابوذر کیهانی عاشق برنامه‌نویسی که با زبان HTML و PHP و Laravel و JavaScript برنامه می‌نویسه و با CSS و SASS زیباترش می‌کنه و تمام تلاشش اینه که مشکلی رو از دوش کسی برداره!

نظرات و دیدگاه‌ها (برای ارسال نظر لطفا وارد شوید!)
captcha