سایت چیست؟

what a site
دسته‌بندی :   عمومی
نویسنده :   ابوذر کیهانی
بروزرسانی :   آذر 1402
موضوع :   عمومی  
منتشرشده در :   ایران - تهران - تهران

مغازه اینترنتی

سایت مثل یک مغازه هست که شما آدرسش رو به دیگران میدید تا آنها محصول یا خدمات شما رو از آنجا خرید کنند. البته با این تفاوت که اون مغازه تو اینترنت هست.

البته خیلی وقتها مردم میان از موتورهای جستجو مانند گوگل سوال میکنند که مثلا فلان محصول رو از کجا بخرند و گوگل هم که همه سایتها رو بررسی کرده، به کاربران بهترین سایتها رو معرفی میکنه. حالا در آینده براتون میگم که گوگل چطور این کار رو انجام میده که بهش میگن سئو.

سایت دو قسمت کلی دارد

۱- آدرس که خودش دو بخشه مثل lifebyweb.ir که از دامنه - یک نقطه و پسوند ساخته میشه که تو سایت ما lifrbyweb دامنه و ir پسوند هست که مخصوص ایران هست.

۲- هاست که همان فضایی هست که اطلاعات شما روی آن قرار می‌گیرد که این فضا داخل یک سرور که یک کامپیوتر پرقدرت هست و دائما روشن هست قرار دارد.

و وقتی هاست میخرید و اون رو به آدرس متصل میکنید، هر کسی آدرس شما رو از طریق مرورگرش صدا بزنه، مرورگر از طریق آدرس، سرور شما رو پیدا میکنه و اطلاعات سایت رو در اختیار کاربر قرار میده.

سایتها به دو صورت طراحی می‌شوند

استاتیک: بعضی بصورت صفحات ساده و بدون تغییر طراحی می‌شوند که اطلاعات سایت توسط برنامه‌نویس ویرایش می‌شود.

پویا: بعضی بصورت صفحات پویا که با پنل مدیریتی تغییر می‌کنند ساخته میشوند که به آنها cms یا مدیریت محتوا هم میگن که امروزه بیشتر سایتها بصورت سیستم مدیریت محتوا طراحی میشوند تا صاحبان سایتها بتوانند اطلاعات خودشون رو براحتی درج و ویرایش کنند.

 


16915499324369.webp
ابوذر کیهانی عاشق برنامه‌نویسی که با زبان HTML و PHP و Laravel و JavaScript برنامه می‌نویسه و با CSS و SASS زیباترش می‌کنه و تمام تلاشش اینه که مشکلی رو از دوش کسی برداره!

نظرات و دیدگاه‌ها (برای ارسال نظر لطفا وارد شوید!)
captcha