سایت بهتره یا شبکه اجتماعی

website vs social network
دسته‌بندی :   عمومی
نویسنده :   ابوذر کیهانی
بروزرسانی :   آذر 1402
موضوع :   عمومی  
منتشرشده در :   ایران - تهران - تهران

مشکلات و معایب شبکه‌های اجتماعی

 

 

این یک سوال بسیار جالب و چالش برانگیز هست چرا که اگر از تجربیات دیگران استفاده نکنید، به زودی خسته و از کسب و کارتون زده خواهید شد و اگر در مسیر درست حرکت کنید، براحتی و با کمترین انرژی، بیشترین درآمد رو تجربه خواهید کرد.

یکی از ابزارهایی که شما میتونید محصولات و خدماتتون رو به دیگران معرفی کنید، شبکه‌های اجتماعی هست.

اما به دلایلی که براتون میگم، اگر خواستید کسب و کارتون پیشرفت و ماندگاری بیشتری داشته باشه، بصورت اتوماتیک به سمت سایت خواهید آمد:

 

 

1- هر کسی دنبال محصول یا خدمتی هست اول در اینترنت جستجو میکنه که چون حدود ۸۰ تا ۹۰ درصد گوشی‌ها اندروید هستند و مرورگر پیش‌فرضشون کروم هست و موتور جستجوی پیش‌فرض آن هم گوگل هست، بصورت ناخودآگاه در گوگل به دنبال محصول یا خدمتشون میگردن و اگر دقت کرده باشید، بسیار اندک هستند که برای اینکار تو اینستاگرام دنبال محصولشون بگردن، چون قدرت جستجوی گوگل بسیار قدرتمند از جستجوی اینستاگرام هست.

2- شما روی شبکه‌های اجتماعی مثل مستاجر هستید و اگر به هر دلیلی اون شبکه اجتماعی نخواد شما اونجا باشید، راهی جز رفتن ندارید. شاید زیاد شنیده باشید که فلانی اکانتش مسدود شده و یا از دسترس خارج شده و هکی هم انجام نشده. البته نمیخوام بگم اینها همه عمدیه ولی دلیل قانع‌کننده‌ای پشتش نیست.
 

 

3- فیلتر شدن شبکه‌های اجتماعی یکی دیگر از دلایلی است که ممکنه برخی از مشتریان شما رو بپرونه.

4- اطلاعات شما در شبکه‌های اجتماعی کجا بکاپ گرفته میشه و یا اگر بکاپ گرفتید میتونید اون اطلاعات رو روی اکانت دیگری برگردانید؟ 

5- وقتی پستی رو قرار میدهید اگر در عکس یا فیلمتون ایرادی باشه، مجبور هستید پست رو پاک کنید و دوباره پست جدید قرار بدید و این در زمانی که مدت زمانی از درج پستتون گذشته باشه واقعا عذاب آوره.

6- موجودی محصولتون رو چطور مدیریت میکنید؟ 

7- چند بار تو روز به مشتریهاتون جواب میدید که فلان محصول رو دارید و یا ندارید؟

8- مشتری چقدر باید صبر کنه تا شما جوابش رو بدید که آیا محصولی رو موجود دارید یا نه؟

 

 

9- یا چند بار سایز و اندازه و قیمت و و و و یک محصول رو ازتون میپرسن

10- چند بار جواب مشتری رو اشتباه دادید؟

اینها بخشی از مشکلاتی بود که ممکنه تو شبکه‌های اجتماعی براتون پیش بیاد

 

اما مزایا سایت

 

 

1- با سایت هر کسی شما را در گوگل جستجو کند، اگر در زمینه سئو خوب کار کرده باشید که براتون در آینده توضیح میدم، حتما شما رو به سرعت پیدا خواهند کرد.

2- سایت مانند یک مغازه که ملکیت آن در اختیار شماست با داشتن یک آدرس اختصاصی در ملکیت شما قرار دارد.

3- اگر محتوایی که در سایت قرار میدهید مغایر قوانین و مقررات کشور نباشد، به هیچ وجه سایت شما فیلتر نخواهد شد.

4- اطلاعات سایت شما بصورت روزانه بکاپ گرفته میشود و هر زمان که خواستید میتوانید آن اطلاعات را به سرور و آدرس دیگری ببرید.

5- اگر محصولی را درج کردید در هر زمان هر تغییری در عکس و فیلم و توضیحات آن خواستید می‌توانید بدهید.

 

 

6- موجودی محصولاتتون رو در سایت درج میکنید و با هر فروش یکی از موجودی کم میشود و با تعیین یک آستانه، کمبود موجودی به شما اطلاع‌رسانی می‌شود و مشتریان هر لحظه میتوانند موجود یا ناموجود بودن محصول رو چک کنند.

7- اطلاع از موجودی و مشخصات محصول نیازی به جواب شما ندارد و هر لحظه از شبانه روز مشتریان میتوانند این اطلاعات رو بصورت دقیق از روی سایت ببینند و شما یکبار اطلاعات رو وارد میکنید و هر چندتا مشتری که به سایت شما سر میزنند، اطلاعات رو مشاهده میکنند.

 

 

8- اگر لازم بود قیمت محصولی را تغییر بدهید، از زمان تغییر بقیه مشتریان قیمت جدید را میبینند و با همان قیمت جدید خرید میکنند.

9- در زمان خرید با اتصال به درگاه پرداخت اینترنتی، مشتری هزینه را پرداخت و پس از واریز شدن به حساب شما، شما با اطمینان محصول یا خدمت رو در اختیار مشتری قرار میدهید و دغدغه عدم پرداخت و دیرکرد و از این قبیل مسائل رو ندارید.

10- اعتبار سایت از شبکه‌های اجتماعی بیشتر هست و مشتریان راحت‌تر خرید می‌کنند و حتی با گرفتن نماد اعتماد میتوانید این اعتبار رو رسمی کنید.

11- اطلاعات مشتریان برای شما ذخیره میشود و میتوانید خدمات بهتری به آنان ارائه کنید.
 

 

12- در زمان خرید و پس از پرداخت برای مشتری پیامکی حاوی شماره پیگیری ارسال شده و اطمینان مشتری بیشتر می‌شود.

13- همچنین در زمان ارسال محصول، مشتری می‌تواند مراحل ارسال محصول را مشاهده نماید.

حالا انتخاب با شماست. این تجربه چندین ساله ما در زمینه فروشگاه‌های اینترنتی بود. 

امیدواریم بتوانیم حداقل مشکلی هر چند کوچک را از دوش کسی برداریم.
 

 


16915499324369.webp
ابوذر کیهانی عاشق برنامه‌نویسی که با زبان HTML و PHP و Laravel و JavaScript برنامه می‌نویسه و با CSS و SASS زیباترش می‌کنه و تمام تلاشش اینه که مشکلی رو از دوش کسی برداره!

نظرات و دیدگاه‌ها (برای ارسال نظر لطفا وارد شوید!)
captcha